Правила для учнів
Правила поведінки здобувачів освіти в Лебединській гімназії з початковою школою №4 Лебединської міської ради Сумської області
Статус учнів як учасників навчально-виховного процесу у загальноосвітньому
навчальному закладі, іх права та обов’язки визначаються Законом Украіни «Про
освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно -
правовими актами чинного законодавства Украіни.
Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» учні як здобувачі освіти мають право на:
- навчання у продовж життя та академічну мобільність;
- індивідуальну освітню траекторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, формі темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, науковоіі, науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких
форм насильства та експлуатацйі, дискримінаціі за будь-якою ознакою, пропаганди та агітацй, що завдають шкоди здоров’ю ;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною,
спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів упорядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в
освітньому процесі та науковій діяльності;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Загальні правила поведінки здобувачів освіти
1. Дисципліна і порядок у закладі освіти підтримуються на основі поваги людськоі
гідності учнів, педагогів та інших працівників школи.
2. Фізична конфронтація, залякування і знущання, булінг, кібербулінг є неприпустимими формами поведінки.
3. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
4. Здобувачі освіти повинні сумлінно вчитися, дбайливо ставитися до майна, поважати честь і гідність інших учнів та працівників гімназії й дотримуватись внутрішнього розпорядку:
- дотримуватися розкладу занять, не запізнюватися й не пропускати заняття без поважних причин;
- берегти майно закладу, дотримуватися чистоти і порядку на території закладу;
- дбайливо ставитися до результатів праці інших людей і надавати посильну
допомогу в прибирані приміщень закладу під час чергування;
-підтримувати порядок і чистоту в приміщеннях закладу: ідальнях, роздягальнях,
туалеті та ін.
- приділяти належну увагу своєму здоров’ю й здоров’ю оточуючих;
- брати участь у колективних творчих заходах класу й закладу;
- приходити до закладу освіти за 15-20 хвилин до початку занять, чистими й охайними, займати своє робоче місце з першим дзвінком, готувати все необхідне навчальне приладдя.
5.Не дозволяється приносити на територію закладу з будь-якою метою й
використовувати в будь-який спосіб зброю, вибухові, вогненебезпечні речовини,
алкогольні напої, інші одурманюючі засоби й отрути.
6.Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (без узгодження з батьками) йти з закладу та її території в урочний час.
7. У разі пропуску занять до трьох днів здобувач освіти повинен пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, які їх замінюють) про причини відсутності на заняттях. У разі пропуску занять більше трьох днів здобувач освіти зобов’язаний надати довідку з медичної установи.
8.Учасники освітнього процесу закладу повинні проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Здобувачі освіти поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
9. Поза закладом учні поводяться всюди так, щоб не соромити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я закладу.
10..Здобувачі освіти бережуть майно, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти й порядку на території закладу.
11. Здобувачам освіти у всіх випадках слід з повагою ставитись до чужої власності.
12.Здобувачам освіти, які знайшли втрачені або забуті ( на їхню думку) речі, пропонується передати знайдене черговому, який у свою чергу розміщує оголошення про загублені peчi.
13. На уроках не дозволяється жувати жувальну гумку, вживати їжу чи напої,
користуватися мобільним телефоном та навушниками.
14. Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання.
15.На першу вимогу вчителя слід надавати щоденник.
16. Щодня записувати домашнє завдання до щоденника.
17. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, посібники, інструменти, письмове приладдя.
Поведінка на уроках.
1. Не спізнюватися на урок. Коли вчитель входить до класу, учні підводяться,
вітаючи вчителя.
2. Під час уроку не можна гомоніти, відволікатися самому й відволікати
однокласників від занять сторонніми розмовами, іграми та іншими діями, що не стосуються уроку.
3.Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен спитати дозволу педагога.
4.Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителю або відповісти на його запитання, він піднімає руку.
5. Здобувач освіти має право відстоювати свій погляд й свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань, дотримуючись коректної форми.
6.На уроках здобувачі освіти мають право користуватися інвентарем закладу, ставитися до нього дбайливо й акуратно. Після заняття повертати його вчителеві.
7. Здобувачі освіти не повинні розмовляти на сторонні теми на уроках, бо вони цим порушують права інших на отримання необхідних знань.
Поведінка на перервах
1. Під час перерви здобувачі освіти зобов’язані:
- навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;
-на прохання вчителя вийти з класу;
- виконувати вимоги чергового вчителя.
2.Час перерви— особистий час кожного учня. Він може його проводити на свій
розсуд, проте не заважати іншим.
3. Під час перерви здобувачі освітиі можуть вільно пересуватися закладом, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися з метою безпеки.
4. Черговий клас допомагає вчителям, які чергують стежити за дотриманням
дисципліни під час перерви.
5.На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя чи адміністратора за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
Здобувачам освіти забороняється:
1. Під час перерв бігати сходами, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не
пристосованих для ігор.
2. Штовхати одне одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.
3. Вживати непристойні вирази й жести, галасувати, заважати відпочивати іншим.
4. Виходити із закладу без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
5. Курити.
б. Самовільно розкривати вікна, сидіти на пдвіконні
7.Приносити зброю у т.ч. ножі й, вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні
напої, цигарки, наркотики та інші одурманюючі засоби.
8. Запізнюватись на заняття.
9.Вчиняти залякування, знущання, приниження особистості, дискримінацію за
національною або расовою ознакою на адресу всіх учасників освітнього процесу.
Поведінка здобувачів освіти у їдальні
1.Під час приймання їжі в їдальні учням слід дотримуватися правил етикету.
2. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.
3. Не слід розмовляти.
4. Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної ідальні, мають прибрати за собою посуд після приймання їжі, поставити на місце
стільці.
5. Забороняється приходити до їдальні у верхньому одязі.
Правила користування бібліотекою
1. Підручники обгорнути спеціальною обкладинкою.
2. Не загинати сторінки підручника, користуватися закладкою.
3.Не закладати в підручник ручку або олівець: від цього псується книжка.
4.Не писати й не малювати в підручниках: це суспільна власність.
5. Не брати підручник брудними руками й не читати його під час приймання іжі
б. Класти підручник тільки на чистий стіл або парту.